jose1

Het verhaal van José heeft ons gemotiveerd.

José heeft al jaren de vurige wens om viool te spelen. Van haar spaargeld, € 120,-  wil ze een viool kopen. Ze heeft diverse Youtube filmpjes gezien over leren vioolspelen en denkt dat haar dat wel zal lukken. Voor een viool  oriënteert zij zich op internet en bestelt de viool via een goed uitziende Webshop. Deze Webshop heeft veel  goede recensies van mensen die vooral zeer te spreken zijn over de snelheid van leveren.

1-► De viool op de Webshop ziet er goed uit.
Viool 


 2-► Echter toen ze de viool uitpakte zag ze .. ( zie onder ) 

 De viool zit niet in elkaar. O)f hij zit wel in elkaar maar is niet afgewerkt


3-► José  schreef  als recensie 
".. De  viool was super snel binnen. Maar dat was dan ook het enige positieve.  De kam zit er los bij in een zakje, zonder instructie waar of in welke stand die op de kast moet staan.
Toen ik probeerde de kam te plaatsten  knapte er een snaar. Alhoewel de firma zo aardig was mij een nieuwe snaar te sturen bleek er later 1 stemsleutel los te zitten waardoor de snaar heel snel ontstemde.  Ook de bijgeleverde strijkstok deed het niet, het duurde even voordat ik begreep hoe dat werkte met hars.  Maar eerlijk gezegd  het totaal was een slechte ervaring  ... "


De ervaring van José komt helaas dagelijks voor, dit omdat
► De verkoper vaak de viool niet in huis heeft, en laat hem versturen vanaf de groothandel.  

► Men geeft wel wat voorlichting maar schrikt de klant af met onzin verhalen, bijv. hij wil de kam er wel gratis opzetten, maar stelt zich niet aansprakelijk voor schade tijdens transport. 

► De verkoper doet net of een kammetje plaatsen zeer eenvoudig is. Dat is ook maar voor iemand die dit nooit gedaan heeft erg lastig.

Opmerking:
José is een
fingeerde naam, haar verhaal kwam tot stand na het lezen van veel reviews op diverse websites, eigen ervaring en veel gesprekken met viooldocenten. 

Meer informatie  over onze aflever-kwaliteiten lees verder ..>>